על מנת להוריד או לשלוח למייל את המוצרים שאספתם, מלאו קודם את פרטיכם:

arrow&v

סה״כ יוזמות ומחקרים:

.

המוצרים שלי

יוזמות

פיתוח אמות מידה מעודכנות לניהול התנועה

ככל ששירותי התחבורה החדשים יהפכו שכיחים כך עלולה להיפגע יעילותם של שירותי תחבורה ציבורית מסורתיים ושל הסדרי תנועה קיימים. במקרים בהם השירות החדש יהיה יעיל יותר- החלפת שירות ציבורי מסורתי בחדש תהיה מבורכת. לעומת זאת, כאשר, לדוגמא, שירות שיתופי עם קיבולת קטנה יותר מאוטובוסים מתחרים בקווים מסורתיים  בצירים שיש בהם ביקושים גבוהים לנסיעות נדרשת התערבות תכנונית.


על כן, יש להיערך מבעוד מועד, ולפתח "אמות מידה" מעודכנות לניהול התנועה - לתקופת השינוי ההדרגתי, ולאחריה לעידן התחבורה החדשה. אמות מידה אלו יגדירו את דרכי הפעולה המיטביות לשילובם של אמצעי התחבורה החדשנים.

עידוד פיילוטים לחניונים גמישים

גמישות היא אחד מהמרכיבים החשובים המאפיינים את מהפכת התחבורה של העתיד. הקישוריות - האפשרות של כלי הרכב והנסיעות לתקשר אחד עם השני ועם "מגדל פיקוח" - יכולה לאפשר דינאמיות מבורכת המביאה עמה הזדמנויות רבות במגוון תחומים.


חניונים גמישים הוא דוגמא אחת לניצול מיטבי ויעיל של שטחים לרווחת הציבור. הכוונה היא חניונים ומקומות חנייה גמישים הם פתרון לשימוש יעיל לרווחת הציבור: הן להסבה קבועה של חניון לשימוש אחר, או להסבה זמנית של מקומות החנייה לשימושים אחרים כאשר אין בהם שימוש.

בשביל שזה יקרה, יש להתחיל, כבר עכשיו, לתת תמריצים לפיילוטים בתחום.

מערכת תכלול נסיעות דיגיטלית, כתשתית ל-MaaS

אחד התנאים להגדלת השימוש בתחבורה השיתופית והציבורית, הוא פיתוח מערכת תכלול נסיעות דיגיטלית אשר תאחד ותחבר בין כל אפשרויות הנסיעה השונות. כך, יוכלו הנוסעים לתכנן, להזמין ולשלם על נסיעתם ביעילות ובקלות.

תמיכה באמצעים שיתופיים משלימים: רכבים שיתופיים ושיתוף נסיעות

התחבורה החדשה עוד לא נכנסה ליישום, אך ישנם כבר אמצעי תחבורה שיתופיים ומערכות לשיתוף נסיעות הזמינות לשימוש.


תמיכה בפתרונות אלו יסייעו להטמיע את התפיסה של "ניידות כשירות" בקרב הציבור הרחב, ולפתח הרגלי נסיעה חדשים במטרה לתמוך במעבר הדרגתי לתנועה ללא בעלות/ בעלות מופחתת על רכב פרטי.

עדכון תקן החנייה הארצי

צמצום תנועת הרכבים על הכביש וכפועל יוצא, ירידה בדרישה למקומות חניה היא אחת הסוגיות המרכזיות המדוברות בשיח המקצועי של מתכננים בנוגע לעולם התחבורה השיתופי. 


כדי שהבניה העתידית תותאם למגמה זו ואף תוכל לנצל את יתרונותיה, מוצע לפעול לעדכון תקן החניה הארצי

האצת חקיקה להסדרת הנסיעה האוטונומית

בשנים הקרובות התחבורה האוטונומית תהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. כדי להתכונן לשינוי הצפוי, הצעד הראשון וההכרחי שנדרש הוא גיבוש חבילת חקיקה שתאפשר ותסדיר את הנסיעה האוטונומית במגוון היבטים כגון: בטיחות, תעבורה, תחומי האחריות הפלילית, ניהול והגנה על מידע, התנהלות במרחב הציבורי ועוד

פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת

תנועה לוגיסטית מוגברת אינה רק אתגר שבא לידי ביטוי בגודש ברחובות, אלא משליך גם על תפקוד המרחב הציבורי. ריכוז ותכלול דינמי של תנועות לוגיסטיות, תוך הסתמכות על כלי-תחבורה קטנים וקלים לפיזור משלוחים בעיר ובחינת  האפשרויות לתנועה לוגיסטית- אוטונומית עשויים לא רק לייעל מאוד את הלוגיסטיקה בעיר אלא גם לשפר את איכות המרחב. פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת יאפשר להדגים את האפשרויות המשולבות החדשות לתכנון עירוני, תחבורה ולוגיסטיקה.

גיבוש ואימוץ סטנדרטים לשיתוף וניהול מידע תחבורתי

איסוף וניתוח של מידע רב ומדויק על מצב התנועה ונסיעות הציבור מהווים כלים חשובים לניצול ההזדמנויות הטמונות בתחבורת העתיד.

על מנת להבטיח זאת, יש לקבוע סטנדרטים לאיסוף, שיתוף ואחזקה של המידע אשר יבטיחו שימוש יעיל, בטוח והוגן בו.

סטנרטים אלו יפרטו את סוגי המידע שעל החברות הפרטיות לחלוק עם הציבור ואת תנאי האבטחה שלהם למניעת פגיעות בפרטיות הנוסעים ופגיעות המערכת מפני מתקפות סייבר.

עריכת תמ"א לניצול חניוני מבנים, וקידום חקיקה משלימה

הצעד הראשון שיאפשר שינוי ייעוד או תוספת ייעוד לחניונים, הוא תכנית מתאר ארצית (תמ"א) הקובעת ומסדירה את התשתית הסטטוטורית ליישום של מגוון אפשרויות לניצול חניונים ברמה העירונית.


התוכנית תאפשר לשנות או להוסיף ייעודים ושימושים מותרים בחניונים, ותייצר הנחיות לאופן בו ניתן להכניס תשתיות שונות לצרכים תפעוליים.

עדכון תקן החנייה הארצי

צמצום תנועת הרכבים על הכביש וכפועל יוצא, ירידה בדרישה למקומות חניה היא אחת הסוגיות המרכזיות המדוברות בשיח המקצועי של מתכננים בנוגע לעולם התחבורה השיתופי. 


כדי שהבניה העתידית תותאם למגמה זו ואף תוכל לנצל את יתרונותיה, מוצע לפעול לעדכון תקן החניה הארצי

תמיכה באמצעים שיתופיים משלימים: רכבים שיתופיים ושיתוף נסיעות

התחבורה החדשה עוד לא נכנסה ליישום, אך ישנם כבר אמצעי תחבורה שיתופיים ומערכות לשיתוף נסיעות הזמינות לשימוש.


תמיכה בפתרונות אלו יסייעו להטמיע את התפיסה של "ניידות כשירות" בקרב הציבור הרחב, ולפתח הרגלי נסיעה חדשים במטרה לתמוך במעבר הדרגתי לתנועה ללא בעלות/ בעלות מופחתת על רכב פרטי.

'אוריינות תחבורתית' בחיי היום יום- חינוך והכשרה לכל גיל

כדי להביא למיצוי מירבי של אפשרויות התחבורה חדשות מחד, והרחבת חופש הבחירה של הפרט לקבלת החלטות שהם לא רק יעילות יותר אלא גם ערכיות יותר מנגד, נדרש לשכלל את האוריינות התחבורתית של הנוסעים.


על כן, יש לקדם תכניות לאורינות תחבורתית, המיועדות לכל גיל:

בבית הספר יילמדו בין היתר על הקשר בין ערכים של קיימות ושוויון חברתי ובין בחירות תחבורתיות, על הרווח וההפסד שבין בחירות אלו, השיקולים לבחירה נבונה באמצעי נסיעה, ועל הפעלה חכמה של אמצעי MaaS.

מערכת תמחור-נסיעות דינאמי

מיסוי איננו רק כלי לגביית כסף מהציבור, אלא גם כלי חשוב לעיצוב התנהגות ולקידום מדיניות מועילה.

שיטת מיסוי ותימחור חכמה היא אחת מאבני היסוד של עולם התחבורה של העתיד, אשר זקוקה למערך מתוחכם ומותאם יותר לצורך תמרוץ הציבור לשימוש מיטיב בכלי-התחבורה השונים, והתמודדות נכונה יותר עם השפעות חיצוניות הכרוכות בסוגי הנסיעות השונים, באופן שתיטיב עם הכלל.

תמיכה באמצעים שיתופיים משלימים: רכבים שיתופיים ושיתוף נסיעות

התחבורה החדשה עוד לא נכנסה ליישום, אך ישנם כבר אמצעי תחבורה שיתופיים ומערכות לשיתוף נסיעות הזמינות לשימוש.


תמיכה בפתרונות אלו יסייעו להטמיע את התפיסה של "ניידות כשירות" בקרב הציבור הרחב, ולפתח הרגלי נסיעה חדשים במטרה לתמוך במעבר הדרגתי לתנועה ללא בעלות/ בעלות מופחתת על רכב פרטי.

קידום נתיבי חנייה גמישים

המעבר לתחבורה חכמה ולתפיסה של "ניידות  כשירות" (MaaS) צפוי להקטין את אחוז הבעלות על רכבים פרטים וכפועל יוצא - לצמצם  את מספר המכוניות הפרטיות על הכביש. מגמות אלו צפויות להשפיע גם על היקף השטחים הנחוצים לצרכי חניה, ובכך לאפשר להסב אותם לשימושים אחרים.


נתיבי חניה גמישים, הם כלי נוסף לניצול של האפשרויות הטמונות בשטחי החניה המתפנים.

האצת חקיקה להסדרת הנסיעה האוטונומית

בשנים הקרובות התחבורה האוטונומית תהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. כדי להתכונן לשינוי הצפוי, הצעד הראשון וההכרחי שנדרש הוא גיבוש חבילת חקיקה שתאפשר ותסדיר את הנסיעה האוטונומית במגוון היבטים כגון: בטיחות, תעבורה, תחומי האחריות הפלילית, ניהול והגנה על מידע, התנהלות במרחב הציבורי ועוד

כתיבה ואימוץ של "קוד אתי" לניהול והפעלת תחבורה חכמה

התחבורה השיתופית (אוטונומית או שאינה אוטונומית) קרובה מתמיד. האם בכוחה לצמצם פערים חברתיים? או שמא היא דווקא תגרום להרחבתם? האם לציבור הנוסעים יש סיבה לחשוש לפרטיותם או אפילו לבטחונם?


על מנת לוודא שלא נתקן נזקים בדיעבד,מוצע לבחון ולנסח מבעוד מועד "קוד אתי" לניהול והפעלת תחבורה חכמה.

מערכת תכלול נסיעות דיגיטלית, כתשתית ל-MaaS

אחד התנאים להגדלת השימוש בתחבורה השיתופית והציבורית, הוא פיתוח מערכת תכלול נסיעות דיגיטלית אשר תאחד ותחבר בין כל אפשרויות הנסיעה השונות. כך, יוכלו הנוסעים לתכנן, להזמין ולשלם על נסיעתם ביעילות ובקלות.

פרסום קול קורא ל״אזור תנועה חכמה״

את ההטמעה של "אזורי התנועה החכמה" יש להתחיל מוקדם ככל הניתן. לשם כך, מוצע לפעול באמצעות פרסום של קול קורא, כבר עכשיו, לרשויות מקומיות המעוניינות בתמיכתה בהקמת אזורים אלה בשטחן.

גיבוש ואימוץ סטנדרטים לשיתוף וניהול מידע תחבורתי

איסוף וניתוח של מידע רב ומדויק על מצב התנועה ונסיעות הציבור מהווים כלים חשובים לניצול ההזדמנויות הטמונות בתחבורת העתיד.

על מנת להבטיח זאת, יש לקבוע סטנדרטים לאיסוף, שיתוף ואחזקה של המידע אשר יבטיחו שימוש יעיל, בטוח והוגן בו.

סטנרטים אלו יפרטו את סוגי המידע שעל החברות הפרטיות לחלוק עם הציבור ואת תנאי האבטחה שלהם למניעת פגיעות בפרטיות הנוסעים ופגיעות המערכת מפני מתקפות סייבר.

מחקרים ודוגמאות מהעולם

פיתוח אמות מידה מעודכנות לניהול התנועה
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

עידוד פיילוטים לחניונים גמישים
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

מערכת תכלול נסיעות דיגיטלית, כתשתית ל-MaaS
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

תמיכה באמצעים שיתופיים משלימים: רכבים שיתופיים ושיתוף נסיעות
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

עדכון תקן החנייה הארצי
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

האצת חקיקה להסדרת הנסיעה האוטונומית
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

גיבוש ואימוץ סטנדרטים לשיתוף וניהול מידע תחבורתי
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

עריכת תמ"א לניצול חניוני מבנים, וקידום חקיקה משלימה
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

עדכון תקן החנייה הארצי
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

תמיכה באמצעים שיתופיים משלימים: רכבים שיתופיים ושיתוף נסיעות
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

'אוריינות תחבורתית' בחיי היום יום- חינוך והכשרה לכל גיל
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

Engineering Social Justice into Traffic Control for Self-Driving Vehicles?
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

מערכת תמחור-נסיעות דינאמי
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

תמיכה באמצעים שיתופיים משלימים: רכבים שיתופיים ושיתוף נסיעות
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

קידום נתיבי חנייה גמישים
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

האצת חקיקה להסדרת הנסיעה האוטונומית
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

כתיבה ואימוץ של "קוד אתי" לניהול והפעלת תחבורה חכמה
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

מערכת תכלול נסיעות דיגיטלית, כתשתית ל-MaaS
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

פרסום קול קורא ל״אזור תנועה חכמה״
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית