top of page

על מנת להוריד או לשלוח למייל את המוצרים שאספתם, מלאו קודם את פרטיכם:

arrow&v
הורידו כקובץ

סה״כ יוזמות ומחקרים:

.

המוצרים שלי

יוזמות

קידום נתיבי חנייה גמישים

המעבר לתחבורה חכמה ולתפיסה של "ניידות  כשירות" (MaaS) צפוי להקטין את אחוז הבעלות על רכבים פרטים וכפועל יוצא - לצמצם  את מספר המכוניות הפרטיות על הכביש. מגמות אלו צפויות להשפיע גם על היקף השטחים הנחוצים לצרכי חניה, ובכך לאפשר להסב אותם לשימושים אחרים.


נתיבי חניה גמישים, הם כלי נוסף לניצול של האפשרויות הטמונות בשטחי החניה המתפנים.

הכנה וקידום של תוכנית מקומית לאזור תנועה חכמה

כדי לממש את הפעילות במסגרת 'אזור תנועה חכמה', יש צורך לטפל גם בפן התכנוני-סטטוטורי, אשר יסייע ליצירת הקווים המנחים לתכנון ויישום מעשי במרחב. תכנית מקומית תעניק לרשויות מקומיות כלים לשם כך.

פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת

תנועה לוגיסטית מוגברת אינה רק אתגר שבא לידי ביטוי בגודש ברחובות, אלא משליך גם על תפקוד המרחב הציבורי. ריכוז ותכלול דינמי של תנועות לוגיסטיות, תוך הסתמכות על כלי-תחבורה קטנים וקלים לפיזור משלוחים בעיר ובחינת  האפשרויות לתנועה לוגיסטית- אוטונומית עשויים לא רק לייעל מאוד את הלוגיסטיקה בעיר אלא גם לשפר את איכות המרחב. פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת יאפשר להדגים את האפשרויות המשולבות החדשות לתכנון עירוני, תחבורה ולוגיסטיקה.

פרסום קול קורא ל״אזור תנועה חכמה״

את ההטמעה של "אזורי התנועה החכמה" יש להתחיל מוקדם ככל הניתן. לשם כך, מוצע לפעול באמצעות פרסום של קול קורא, כבר עכשיו, לרשויות מקומיות המעוניינות בתמיכתה בהקמת אזורים אלה בשטחן.

הקמת מנהלת עירונית לאזור תנועה חכמה

איך מנהלים אזור שמתנהל אחרת תחבורתית? איך תפותח המומחיות המקומית והארצית לפיתוח והקמה של תשתיות התחבורה החכמה?

לשם כך, מוצע כי הרשויות המקומיות, יחד עם גורמים מקצועיים נוספים יקימו  מנהלת עירונית לאזורי תנועה חכמה. המנהלת תהיה אחראית על כלל הפעילות לצורך הניהול המיטבי של אזור התחבורה החכמה ומיצוי הפוטנציאל הגלום באפשרויות התחבורה העתידיות.

תכנית אב לאזורי תנועה חכמה

יישום נכון והדרגתי של טכנולוגיות התחבורה האוטונומיות והשיתופיות דורש תכנון מקיף, יצירת סדר עדיפויות וזיהוי האזורים בהם רצוי וניתן להתניע את השינוי. על כן, יש צורך בגיבוש תכנית אב (ברמה ארצית)שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל ליישם פתרונות של תחבורה חכמה -  אוטונומית, שיתופית ומקושרת.

הקמה וניהול של 'תאום דיגיטלי' למידע תחבורתי

עם כניסת טכנולוגיות חדשות, חכמות ומקושרות, מגמת ההסתמכות על מידע כתשתית תחבורתית צפויה רק לגבור.

כיום, רוב המידע מצוי ומוחזק על ידי חברות פרטיות, אשר לא נדרשות לחשוף אותו לעין הציבור.  העדר מידע נגיש וזמין לציבור עלול להקשות על הרגולטור לקידום ובעיקר להטמיע מדיניות רצויה בזמן אמת.


ה"תאום הדיגיטלי" יכיל מידע בזמן אמת (או כמעט אמת) על התנועות, הגודש בדרכים, רמות שירות בתחבורה הציבורית ובשירות שיתופי (לדוגמא על מקדם המילוי), נסיעות שילוח ושינוע ועוד, ועל בסיס אלו יאפשר להתערב במציאות הפיזית בהתאם לקריטריונים רצויים שנקבעו בתהליך של עיצוב מדיניות.

עדכון תקן החנייה הארצי

צמצום תנועת הרכבים על הכביש וכפועל יוצא, ירידה בדרישה למקומות חניה היא אחת הסוגיות המרכזיות המדוברות בשיח המקצועי של מתכננים בנוגע לעולם התחבורה השיתופי. 


כדי שהבניה העתידית תותאם למגמה זו ואף תוכל לנצל את יתרונותיה, מוצע לפעול לעדכון תקן החניה הארצי

מדריך לתכנון חתכי רחובות וחניונים בעידן התחבורה החדשה

כיצד מתכננים ומעצבים חדרי כושר או מחסנים בחניונים? ומהם השינויים שיש לעשות בתכנון הרחובות על מנת להתאים אותם לאפשרויות החדשות של התחבורה העתידית?

על אף שמדובר בנושא מוכר בשיח המקצועי, מתכננים, אדריכלים ורשויות מקומיות אינם חשופים לידע מעשי, מאורגן ומונגש, לתכנון ועיצוב רחובות וחניונים בעידן התחבורה העתידית. 


פיתוח סוגי ידע אלו הוא צעד חיוני, ולכן מוצע לגבש כבר כעת מדריך לתכנון רחובות ושינוי חניונים אשר יעניק כלים הן לרשויות והן למתכננים ולאדריכלים לעיצוב מחדש של המרחב, בהתאם לשינויים המתקרבים.

עדכון תקן החנייה הארצי

צמצום תנועת הרכבים על הכביש וכפועל יוצא, ירידה בדרישה למקומות חניה היא אחת הסוגיות המרכזיות המדוברות בשיח המקצועי של מתכננים בנוגע לעולם התחבורה השיתופי. 


כדי שהבניה העתידית תותאם למגמה זו ואף תוכל לנצל את יתרונותיה, מוצע לפעול לעדכון תקן החניה הארצי

עדכון תקן החנייה הארצי

צמצום תנועת הרכבים על הכביש וכפועל יוצא, ירידה בדרישה למקומות חניה היא אחת הסוגיות המרכזיות המדוברות בשיח המקצועי של מתכננים בנוגע לעולם התחבורה השיתופי. 


כדי שהבניה העתידית תותאם למגמה זו ואף תוכל לנצל את יתרונותיה, מוצע לפעול לעדכון תקן החניה הארצי

עדכון תקן החנייה הארצי

צמצום תנועת הרכבים על הכביש וכפועל יוצא, ירידה בדרישה למקומות חניה היא אחת הסוגיות המרכזיות המדוברות בשיח המקצועי של מתכננים בנוגע לעולם התחבורה השיתופי. 


כדי שהבניה העתידית תותאם למגמה זו ואף תוכל לנצל את יתרונותיה, מוצע לפעול לעדכון תקן החניה הארצי

פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת

תנועה לוגיסטית מוגברת אינה רק אתגר שבא לידי ביטוי בגודש ברחובות, אלא משליך גם על תפקוד המרחב הציבורי. ריכוז ותכלול דינמי של תנועות לוגיסטיות, תוך הסתמכות על כלי-תחבורה קטנים וקלים לפיזור משלוחים בעיר ובחינת  האפשרויות לתנועה לוגיסטית- אוטונומית עשויים לא רק לייעל מאוד את הלוגיסטיקה בעיר אלא גם לשפר את איכות המרחב. פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת יאפשר להדגים את האפשרויות המשולבות החדשות לתכנון עירוני, תחבורה ולוגיסטיקה.

פיתוח אמות מידה מעודכנות לניהול התנועה

ככל ששירותי התחבורה החדשים יהפכו שכיחים כך עלולה להיפגע יעילותם של שירותי תחבורה ציבורית מסורתיים ושל הסדרי תנועה קיימים. במקרים בהם השירות החדש יהיה יעיל יותר- החלפת שירות ציבורי מסורתי בחדש תהיה מבורכת. לעומת זאת, כאשר, לדוגמא, שירות שיתופי עם קיבולת קטנה יותר מאוטובוסים מתחרים בקווים מסורתיים  בצירים שיש בהם ביקושים גבוהים לנסיעות נדרשת התערבות תכנונית.


על כן, יש להיערך מבעוד מועד, ולפתח "אמות מידה" מעודכנות לניהול התנועה - לתקופת השינוי ההדרגתי, ולאחריה לעידן התחבורה החדשה. אמות מידה אלו יגדירו את דרכי הפעולה המיטביות לשילובם של אמצעי התחבורה החדשנים.

עידוד פיילוטים לחניונים גמישים

גמישות היא אחד מהמרכיבים החשובים המאפיינים את מהפכת התחבורה של העתיד. הקישוריות - האפשרות של כלי הרכב והנסיעות לתקשר אחד עם השני ועם "מגדל פיקוח" - יכולה לאפשר דינאמיות מבורכת המביאה עמה הזדמנויות רבות במגוון תחומים.


חניונים גמישים הוא דוגמא אחת לניצול מיטבי ויעיל של שטחים לרווחת הציבור. הכוונה היא חניונים ומקומות חנייה גמישים הם פתרון לשימוש יעיל לרווחת הציבור: הן להסבה קבועה של חניון לשימוש אחר, או להסבה זמנית של מקומות החנייה לשימושים אחרים כאשר אין בהם שימוש.

בשביל שזה יקרה, יש להתחיל, כבר עכשיו, לתת תמריצים לפיילוטים בתחום.

מערכת תכלול נסיעות דיגיטלית, כתשתית ל-MaaS

אחד התנאים להגדלת השימוש בתחבורה השיתופית והציבורית, הוא פיתוח מערכת תכלול נסיעות דיגיטלית אשר תאחד ותחבר בין כל אפשרויות הנסיעה השונות. כך, יוכלו הנוסעים לתכנן, להזמין ולשלם על נסיעתם ביעילות ובקלות.

תמיכה באמצעים שיתופיים משלימים: רכבים שיתופיים ושיתוף נסיעות

התחבורה החדשה עוד לא נכנסה ליישום, אך ישנם כבר אמצעי תחבורה שיתופיים ומערכות לשיתוף נסיעות הזמינות לשימוש.


תמיכה בפתרונות אלו יסייעו להטמיע את התפיסה של "ניידות כשירות" בקרב הציבור הרחב, ולפתח הרגלי נסיעה חדשים במטרה לתמוך במעבר הדרגתי לתנועה ללא בעלות/ בעלות מופחתת על רכב פרטי.

עדכון תקן החנייה הארצי

צמצום תנועת הרכבים על הכביש וכפועל יוצא, ירידה בדרישה למקומות חניה היא אחת הסוגיות המרכזיות המדוברות בשיח המקצועי של מתכננים בנוגע לעולם התחבורה השיתופי. 


כדי שהבניה העתידית תותאם למגמה זו ואף תוכל לנצל את יתרונותיה, מוצע לפעול לעדכון תקן החניה הארצי

האצת חקיקה להסדרת הנסיעה האוטונומית

בשנים הקרובות התחבורה האוטונומית תהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו. כדי להתכונן לשינוי הצפוי, הצעד הראשון וההכרחי שנדרש הוא גיבוש חבילת חקיקה שתאפשר ותסדיר את הנסיעה האוטונומית במגוון היבטים כגון: בטיחות, תעבורה, תחומי האחריות הפלילית, ניהול והגנה על מידע, התנהלות במרחב הציבורי ועוד

פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת

תנועה לוגיסטית מוגברת אינה רק אתגר שבא לידי ביטוי בגודש ברחובות, אלא משליך גם על תפקוד המרחב הציבורי. ריכוז ותכלול דינמי של תנועות לוגיסטיות, תוך הסתמכות על כלי-תחבורה קטנים וקלים לפיזור משלוחים בעיר ובחינת  האפשרויות לתנועה לוגיסטית- אוטונומית עשויים לא רק לייעל מאוד את הלוגיסטיקה בעיר אלא גם לשפר את איכות המרחב. פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת יאפשר להדגים את האפשרויות המשולבות החדשות לתכנון עירוני, תחבורה ולוגיסטיקה.

מחקרים ודוגמאות מהעולם

Pricing kilometres in The Netherlands: The system in 2010, effects and future developments
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

This Lyft Partnership Program May Change City Transportation
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

קידום נתיבי חנייה גמישים
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

ישראל נערכת למהפכת התחבורה החכמה - ההשלכות המשקיות של כלי רכב אוטונומיים, חשמליים, מחוברים ושיתופיים
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

הכנה וקידום של תוכנית מקומית לאזור תנועה חכמה
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

פרסום קול קורא ל״אזור תנועה חכמה״
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

הקמת מנהלת עירונית לאזור תנועה חכמה
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

תכנית אב לאזורי תנועה חכמה
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

הקמה וניהול של 'תאום דיגיטלי' למידע תחבורתי
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

עדכון תקן החנייה הארצי
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

MaaS, EVs and AVs: how Helsinki became a transport trendsetter
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

מדריך לתכנון חתכי רחובות וחניונים בעידן התחבורה החדשה
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

עדכון תקן החנייה הארצי
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

עדכון תקן החנייה הארצי
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

עדכון תקן החנייה הארצי
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

פיתוח אזור עירוני מוטמע לוגיסטיקה מתקדמת
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

פיתוח אמות מידה מעודכנות לניהול התנועה
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

עידוד פיילוטים לחניונים גמישים
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

מערכת תכלול נסיעות דיגיטלית, כתשתית ל-MaaS
MaaS Global
גורם מפרסם:

מהם הקריטריונים לאזורים המתאימים להיות ״אזורי תנועה חכמה״? אילו אזורים עונים על הקריטריונים אלו? הטכנולוגיה לתחבורה האוטונומית כבר קיימת. צעדים ראשונים ליישום נכון והדרגתי שלה  הם בגיבוש של תכנית אב לאומית שתגדיר ותאתר את האזורים בהם מומלץ להתחיל את השימוש בתחבורה החכמה.

אתר אינטרנט

2018

אנגלית, פינית

bottom of page